Welcome to our lifes


.......Aly............ Ma .............Lil............... Do........

miercuri, 7 septembrie 2011

Que lo que? Excelenteeee!

Hei hei! A trecut ceva timp de cand nu am mai scris nimic. Asta nu pentru ca n-am avut nimic interesant de impartasit, ci pt ca nu prea am avut timp sau conditii. Din iunie am avut un proiect la Bucuresti, care desi initial trebuia sa dureze 2 saptamani a fost prelungit pana in august. Apoi, direct intoarsa de la Bucuresti am plecat in concediu, deci nicio posibilitate sa apuc sa-mi pun gandurile pe "hartie".
Concediul asta am avut ocazia sa merg intr-o tara in care nu ma gandeam vreodata sa ajung. Aceasta tara, pe cat e de bogata in peisaje, in fauna si in flora, pe atat e de saraca material. Stiam de la inceput ca voi merge intr-o tara mai saraca, dar abia cand am ajuns acolo am inteles ce inseamna saracia pt ei. Casute mici,mici in care locuiesc multi,multi oameni, utilitatile(curent, apa curenta, etc) = lux, mijloace de transport cele mai frecvent intalnite-scuterele, pe care calatoreau pana la 5 persoane, un salariu bun pt ei fiind undeva la 250 de dolari, etc.
Ce m-a impresionat insa pe mine si vreau sa impartasesc cu voi este caracterul oamenilor de acolo. Desi sunt saraci sunt fericiti. Se bucura de viata, zambesc, sunt veseli, canta si danseaza toata ziua. Se casatoresc de tineri si pana la varsta mea au deja 2,3 copii. Pentru ei lucrurile materiale nu inseamna mare lucru, sunt recunoscatori ca au ce manca in fiecare zi, chiar daca poate meniul lor consta in fructele de sezon care cresc peste tot. Sunt oameni modesti care au o viziune clara despre viata. Pentru ei nu conteaza bogatiile materiale ci cele spirituale. Nu am apucat sa petrec foarte mult timp cu ei, dar in saptamana petrecuta acolo am vazut mai multa fericire in ochii lor cand se auzea o melodie care le placea decat se vede in ochii nostri cand ne schimbam masina. Cand analizez ce viata grea, in opinia mea, au ei- dar cum stiu sa se bucure de ea, si ce viata usoara avem noi- dar suntem constant stresati si nemultumiti, ma intreb in ce punct am luat-o in directia gresita? De ce scopul nostru in viata e sa avem cat mai multe lucruri materiale si nu spirituale? De frica ca vom muri de foame? Ei uite ca nu mor.
Cel mai mare impact il creeaza raspunsul la intrebarea "que lo que" adica clasicul nostru "ce faci?". Pe niciunl nu l-am auzit sa faca bine cat am stat acolo. Toti faceau "excelente!", si afisau un zambet larg pe fete. Acuma era clar ca nu toti erau chiar excelent, ca ma gandesc ca or mai fi avand si ei cate o migrena sau crampa sau whatever, dar ca idee, toti raspundeau asa. Pentru noi a fost ciudat sa auzim cat de excelent fac ei de fiecare data cand sunt intrebati, pana am adoptat tactica lor, si pentru putinul timp ramas, am facut si noi excelent. Va promit ca in momentul in care raspunzi asa dar oferi si zambetul de rigoare, te simti excelent. Probabil o fi totul indus la nivel mental, dar functioneaza. Asa ca nu va incurajez sa ziceti de acum incolo ca sunteti excelent, pentru ca in Romania asta ar atrage mai multe priviri urate decat frumoase, dar va incurajez macar sa zambiti in timp ce rostiti mecanicul " bine", promit ca va veti simti chiar cum spuneti:). Pana data viitoare, va puuup!

15 comentarii:

  1. După părerea noastră, materialismul reprezintă acea concepţie a omului despre viaţă, care pune accentul doar pe dimensiunile ei materiale, biologice sau trupeşti şi care neagă explicit sau implicit existenţa sufletului şi a transcendentului. Omul materialist crede în orice, cum ar fi în bani, putere sau dominaţie, succes, glorie ori prestigiu, dar nu şi în Dumnezeu. El este în general, fie ateu, fie un credincios formalist ori chiar ipocrit.
    Materialismul satanic în esenţa lui, este aşadar cel care conduce această lume spre autodistrugere şi moarte spirituală. Omul materialist se sinucide lent şi devine un om mort sufleteşte, un om mortificat şi împietrit. El nu mai are sentimente. Are doar o voinţă mai puternică şi o raţiune proprie bolnavă. Nu întâmplător unii autori au pomenit de sintagma ,,morţii vii’’. Pentru că, deşi vii, oamenii materialişti sunt cu adevărat morţi în ceea ce priveşte spiritul.

    RăspundețiȘtergere
  2. nu sunt habotnic doar cred și respect viata.

    RăspundețiȘtergere
  3. Poate par but ca nu mi-am dat seama...da unde ai fost? :)

    @Superman: nu trebuie sa crezi in Dumnezeu ca sa nu pui accent pe valorile materiale, si sa pretuiesti valorile morale. Asta o spun fanaticii, care te fac pagan si ipocrit in cazul in care nu le impartasesti credinta.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Lo: nu conteaza unde am fost, conteaza ce am invatat acolo:)

    @Superman: ai dreptate, daca in antichitate oamenii venerau zeii azi am ajuns sa veneram luxul...

    RăspundețiȘtergere
  5. De ce sa crezi, cand poti sa fii sigur?

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu conteaza...dar eram curios. Undeva in America Centrala sau de Sud ?

    RăspundețiȘtergere
  7. Mintea este EGO-ul. Dar EGO-ul este o mare minciună. El nu este real. Era odată un văcar care îşi ducea în fiecare dimineaţă vacile la păscut şi le aducea în fiecare seară înapoi în grajd. Într-una din seri, în timp ce lega vacile ca să nu fugă peste noapte, a observat că una din ele nu mai avea funia cu care trebuia să fie legată. I s-a făcut frică la gândul că vaca ar putea să dispară peste noapte, iar la ora aceea magazinul de unde ar fi putut cumpăra funie era închis. Nu ştia ce să facă, aşa că a mers la înţeleptul care locuia în apropiere şi i-a cerut sfatul. Acesta i-a spus să simuleze că leagă vaca şi să fie sigur că vaca îl vede făcând aceasta.

    Băiatul i-a ascultat sfatul. Dimineaţa următoare, vaca era în grajd. Le-a dezlegat pe celelalte, ca de obicei, şi ele au ieşit afară. Se pregătea să meargă cu ele la păscut, când a observat că vaca fără funie era încă în grajd, în acelaşi loc unde stătuse toată noaptea. A încercat să o ia cu binişorul şi să o facă să se alăture celorlalte, dar aceasta nu s-a clintit. Băiatul a rămas perplex. A mers din nou la înţelept, care i-a zis: „Vaca crede că este încă legată. Mergi şi arată-i că o dezlegi. Asigură-te că va vedea ceea ce faci.” Băiatul a urmat sfatul înţeleptului şi astfel vaca a părăsit grajdul.

    Aceasta face ghidul spiritual cu EGO-ul aspirantului spiritual. Ghidul spiritual îl ajută pe aspirant să dezlege ceva ce nu a fost niciodată legat. Asemenea vacii, datorită ignoranţei, noi credem că suntem înlănţuiţi de EGO, când de fapt, suntem complet liberi. Totuşi, noi trebuie să fim convinşi de acest fapt. EGO-ul este o iluzie, care nu are o existenţă proprie. El apare doar ca fiind real. Încetaţi să-l mai susţineţi şi el se va retrage şi va dispare. Noi singuri dăm viaţă EGO-ului. Conştientizaţi ceea ce este în realitate EGO-ul, sau mai bine zis ceea ce nu este, şi astfel EGO-ul va dispare.

    "http://www.yogaesoteric.net/content.aspx?item=5657&lang=RO"

    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  8. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lMJdqWNsYCg#!

    RăspundețiȘtergere
  9. yooooooooooooooooooooo, mai e cineva?

    RăspundețiȘtergere
  10. multumim de urari, Lo! noi am crescut si am uitat de dragul nostru blog...poate o sa avem timp si dispozitie curand sa mai scriem...

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumim de urari dupa juma de an?

    WTF fetita?

    RăspundețiȘtergere